Margriet Madhuizen

Ik collecteer voor:

Ik collecteer dit jaar (weer :-)) voor de Hersenstichting! De helft van mijn opbrengst gaat naar de Hypofyse Stichting! De opbrengst komt ten goede aan de informatie en communicatie over de diverse hypofyse aandoeningen. Met het doel om deze ziektes eerder te ontdenken zodat er minder restschade zal zijn.

In juli 2010 is er Acromegalie, letterlijk vertaald de grote handen en voeten ziekte, bij geconstateerd. Hierbij is er een goedaardige tumor op mijn hypofyse ontwikkeld. En heeft mijn hypofyse uitgeschakeld en te veel groeihormoon afgegeven. Hierdoor zijn de botten maar ook organen in mijn lichaam gegroeid. Na een aantal jaren ‘dokteren’ werd ik door de opticien doorverwezen naar een orthoptist. Na een aantal vragen heeft zij mij gelijk contact opgenomen met een oogarts en internist en is het ‘balletje’ gaan rollen. Nu bijna 14 jaar later voel ik mij goed, ben ik door medicatie in ‘balans’ en heb ik plezier en geluk in mijn leven!

Maar als deze aandoening eerder werd geconstateerd had er misschien wel schade aan mijn hypofyse kunnen worden voorkomen! En was er misschien wel minder hormoon uitval geweest. Wat betekend dat ik bijvoorbeeld minder medicijnen nodig had gehad!

Door de donaties krijgt de Hypofyse Stichting meer bekendheid krijgt. En kan Acromegalie of een andere hypofyse aandoening bij anderen eerder worden ontdekt!

Bedank voor je donatie!

Liefs, Margriet