NAH Ontmoetingspunt Almere

Wij collecteren omdat:

Wij steunen met deze collecte de Hersenstichting en de Hersenstichting steunt ons, hoe meer wij ophalen met deze collecte hoe meer steun wij ontvangen.

Er zijn honderden verschillende hersenaandoeningen, maar je hebt maar één stel hersenen. 1 op de 4 mensen heeft een hersenaandoening.

Wij zijn een vereniging voor mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel.

Wat is NAH?

Niet-aangeboren hersenletsel (afkorting NAH) is een verzamelnaam voor iedere vorm van schade aan de hersenen die is ontstaan na de geboorte.

Meer dan 4 miljoen mensen in Nederland hebben te kampen met een hersenaandoening en Jaarlijks komen er 40 duizend mensen bij die te kampen hebben met een hersenaandoening. Voor de meeste ziektes bestaan nog geen oplossingen. De Hersenstichting steunt onderzoek en innovaties zodat er behandelingen komen die hersenaandoeningen genezen, stoppen of vertragen of de kwaliteit van leven voor mensen met een hersenaandoening te verbeteren.