Nederlandse Hypofyse Stichting

Wij collecteren omdat:

De Nederlandse Hypofyse Stichting (NHS) is een patiëntenorganisatie voor mensen met een aandoening aan de hypofyse. De hypofyse is een belangrijk orgaantje in ons hoofd, ter grootte van een erwt en stuurt de werking van een aantal hormoonproducerende klieren aan zoals de bijnieren en de schildklier.

NHS heeft als missie mensen met een hypofyseaandoening te steunen in het leven en te helpen functioneren met hun aandoening. Hypofyseaandoeningen behoren tot de (zeer) zeldzame aandoeningen. Dit brengt veel uitdagingen met zich mee op medisch gebied, maar ook op het terrein van relaties, werk, studie en sociale contacten. Wij zijn van mening dat iedereen met een hypofyseaandoening en zijn naasten wel een steuntje in de rug kan gebruiken.

NHS collecteert al diverse jaren voor en met de Hersenstichting en de opbrengst van de online collecte wordt 50:50 verdeeld. Met de opbrengst voor de NHS gaan we o.a. onze informatievoorziening zoals brochures vernieuwen en verbeteren.

Tikkie

Donaties